Jorse
Crush

trust no one
Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #45 : Marraskuu 24, 2004, 11:11:28 » |
|
Valitettavasti kauden päätös oli aikamoinen pettymys. Kauden päätösjaksot nyt eivät muutenkaan ole olleet mitään loistavia, ellei aivan mahtavaa the Giftia lasketa. Silti, odotiin enemmän vaikka kaksi edellistä jaksoa olivatkin vähän mitä olivat.
Darth Rosenbergia ei vieläkään saatu toimimaan. Naamassa olevat suonet olivat entistäkin turhemman näköisiä, efektit olivat paikka paikoin toimivia, mutta esimerkiksi lopun salamat olivat kuin jostain b-luokan sarjasta.
Jakson ongelmana näkisin lähinnä tunteiden totaalisen puuttumisen. Ainoastaan Willow luhistumisessa lopussa Xanderin syliin on tarpeeksi tunnetta mukana, ja katsoja pystyy eläytymään tilanteeseen. Se, että Xander sitten maailman lopulta pelastaa ei varmasti ollut kenellekkään suuri yllätys, kun on saanut ukon itsesääliä pari edellistä jaksoa kuunnella.
Buffy / Dawn -tapahtumat maan-alla eivät toimi. Taistelu tuntuu totaalisen turhalta, mutta sen sijaan lopun Buffyn ja Dawnin välinen "keskustelu" on ihan hieno. Sen sijaan yltiövärikkäässä luonnossa kävely lopussa on hieman liian alleviivaava. Happy now?
Muuut, ei jakso kuitenkaan hullumpi ollut ja omassa Buffy -rangissani se sai semmoiset 3½ / 5, joka vääntyy tällä kouluasteikolla:
7 / 10
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo
Crush

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #46 : Syyskuu 02, 2005, 04:01:54 » |
|
Kausi saatiin päätettyä siihen mistä se alkoikin: Buffy nousee haudasta - ja viimeinkin elämään. Onhan tämä näistä kuutoskauden loppujaksoista se eniten ihmeellisyyksiä sisältävä. Temppeli ja siihen liittyvät efektit ovat - varmasti rahanpuutteen takia - kökköjä, ja maademonit tökkivät. Eniten ärsytti kylläkin Buffyn ja Dawnin siirapin valutus jakson lopulla, mutta kun siitä päästiin eroon jakso saatiin lopetettua kunnialla. Sarah McLachlanin "The Prayer of St Francis" on loistava loppukappale - ja taisipa St Francis olla hemmo, joka viimeiset kaksi vuottaan tarinoiden mukaan vuoti verta stigmoista, voisihan tuota pitää vertauksena myös Buffyyn.
Maailman pelastaminen väriliiduilla ja rakkaudella miellytti ainakin minua. Buffyn ja Gilesin naurukohtaus mielestäni toimii useammallakin tasolla, ja Anya pitämässä Gilesille seuraa tuottaa jakson parhaita kohtauksia.
"Willow doesn't live here anymore." viittaa varmaankin Scorsesen "Alice Doesn’t Live Here Anymore" -elokuvaan (jonka mainoslause taisi olla: A picture for anyone who has ever dreamed of a second chance!), mutta se toi mieleeni enemmänkin Fight Clubin ("He's not here!"). Itse asiassa Willown/Dark Willown koitoksilla ja Fight Clubilla voisi nähdä enemmänkin yhteyksiä.
9.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"The girl detective has saved the world on at least three separate occasions. Not that she is bragging."---Kelly Link: The Girl Detective
|
|
|
|
Alysshan
|
 |
« Vastaus #47 : Syyskuu 04, 2005, 11:52:55 » |
|
Kasi. Ja rakkaus voittaa. Willow:sta tulee yhtä mahtavampi ja samalla yhtä epäuskottavampi. Sisällissota ei ole hullumpi idea päätösjaksoksi, mutta olisin toivonut kuitenkin jotain vähän erilaisempaa. Myöskin tuo lopulta rakkaus voittaa -päätös tuntui olevan enemmän jotain nyyhkyleffaa kuin Buffya. On kuitenkin hienoa, että Xanderin ja Willown pitkään jatkunut ystävyys huomioitiin. Heikko esitys kauden päätteeksi, mutta kuitenkin rutiinilla puristettu siihen muotoon, ettei tämä nyt täysi fiasko sentään ollut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Cirenidd
|
 |
« Vastaus #48 : Helmikuu 13, 2006, 12:03:00 » |
|
Jostain syystä 3-4 kutoskauden vikaa jaksoa on ollut mulle periaatteessa yksi pitkä jakso. En nyt oikein keksi, mihin Two To Go loppuu ja tämä alkaa, mutta yritän silti kertoa mielipiteeni tästä.
Tää on hyvä jakso, lopetukseksikin. Kiva kun joku scoobyläinen oli kauden pahis, tai no, Trio nyt sitä ehkä oli, mutta Willow oli vikojen jaksojen pahis, ja kyllä se maailmanloppu Willowlta onnistuu paremmin kun Triolta. Mä tykkäsin siirappisesta (?) lopusta, hyvä kun oli taas jotain erilaista. Tykkääsin myös siitä, kun Buffy päätti lopettaa Dawnin "ylisuojelemisen". Jotenkin hahmot ja se kenen kanssa ne olivat lopussa, tuntuivat hyviltä. Xander oli paras mahdollinen henkilö Willowlle puhumaan, ja hyvä kun tällä kertaa Buffy ei pelastanut maailmaa, se oli Xander. Anya oli ihanan inhimillinen, kun meni "kuoppaan/syvänteeseen" kertomaan Buffylle ja Dawnille mitä on tapahtunut. Varsinkin kun kertoi Gilesin olevan kuolemaisillaan. Taian/voimien/taikavoimien syöttö Willowlle oli myös sellainen asia, josta pidin. Spike mulle jäikin epäselväksi; menikö hän alunperin saamaan sielunsa takaisin, vai poistattamaan sirunsa? Ja mistä hän sai yllättäen tietää siitä demonista. Tai no joo, varmaankin Spike meni poistattamaan sirunsa, mutta miksei mennyt yrittämään sitä jo 4.kaudella/5.kaudella, kun alunperin sitä halusikin. Jos taas hän halusi sielunsa, miksei siitä oltu jo aiemmin mainittu, että sellainen mahdollisuus olisi (ei Spikelle vaan yleisesti, miksei e koskaan kenelleään ollut tullut puheeksi).
9.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
This isn't some fairy tale. When I kiss you, you don't wake up from a deep sleep and live happily ever after. -No. When you kiss me I wanna die.
|
|
|
Itkupaju
Fool For Love

oma pajupuuni
Profiili
|
 |
« Vastaus #49 : Toukokuu 24, 2006, 01:42:50 » |
|
10+.
Jaahas, mistäs sitä aloittaisi...
Vaikka ihan lopusta. Mun mielestäni oli aivan selvää jo siinä vaiheessa kun Spike lähti Sunnydalesta, että hän nimenomaan lähtee hakemaan sielua. Ne "nyt narttu saa mitä ansaitsee" -tyyliset puheet olivat vain machoilua. Jota sitten riittikin koko luolakoettelemuksen ajan.
Hienoa, että Xander pääsi pelastamaan maailman - taas kerran, itseasiassa. Nimittäin ainakin Prophesy Girlissä ja The Zeppossa Xanderin osuus oli ratkaiseva. Ensimmäisessä hän kirjaimellisesti toi Buffyn takaisin kuolleista ja toisessa esti sen pommin räjähtämisen. Jos koulu olisi tuhoutunut, olisi koko jengi mennyt sen mukana, ja Helvetinsuu olisi ollut auki... Myös Becomingissa se, että X valeteli Buffylle saattoi olla ratkaiseva tekijä. Jos Buffy olisi tiennyt, mitä Willow aikoo, hän olisi luultavasti ottanut taistelun liian löysästi ja Angelus olisi voittanut. Se tosin on spekulaatiota pelkästään. Oho, menipäs sivuraiteille... No, joka tapauksessa hienoa, että se oli nimenomaan Xander, joka pysäytti Willow'n maailman tuhoamisen. Ja nimenomaan tuolla tavalla. Tosin Gilesin pieni temppu oli ratkaisevana apuna. No, Willow pääsi nyt itkemän Taran kuoleman aiheuttaman tuskan pois.
Muutenkin jaksossa oli tunteet pinnassa kaikilla.
+++Willow vs. Giles, maaginen kaksintaistelu +++Willow&Xander, tästä olisi tullut kaunis pari 7. kaudelle ++Buffy, vihdoinkin elämällä paluun jälkeen on tarkoitus ++Dawn, kasvanut aikuiseksi ++Buffyn ja Gilesin riemukas jälleennäkeminen, varsinkin se naurukohtaus... ++Spike haki sielunsa takaisin
Tuossa noita tärkeimpiä. Unohtuikohan jotain..? Ei kai.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
With the wind in the willows The birds in the sky There's a bright sun to warm us wherever we lie...
“Well, why can’t you just masturbate like the rest of us?”
"I know exactly what they see in me - you!. "
There is no chaos, there is - Harmony!
|
|
|
Leah
A New Man

Kyerumption
Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #50 : Marraskuu 26, 2006, 11:35:27 » |
|
Onneks Xander pelasti Willow'n mutta olin yllättynyt kun Spike sai sielunsa takaisin  Tykkäsin Dark Willow'n ja Gilesin yhteenotosta. Se oli kympin arvoinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^enQuli^
A New Man

Prkl kun joku poisti minun edellisen tunnuksen!!
Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #51 : Marraskuu 20, 2008, 11:11:21 » |
|
Gilesin ja Buffyn naurukohtaus alussa oli huippu!  Odotin jännityksellä tätä jaksoa. Rakaa katsottavaa, kuinka järkipuhe ei tehonnut Willow'un ei sitten millään, ennenkuin lopussa. Hienoa, että juuri Xander oli tällä kertaa pelastamassa maailman. Loppu oli koskettava ja sai kyyneleet silmiin. Oli ihanaa nähdä, kuinka rakkaus edelleen herätti Willow'ssa tunteita ja pelasti lopulta hänet ja maailman. Se oli myös hienoa, kun Buffy ja Dawn taistelivat rinnakkain. Mielenkiintoista nähdä, miten Dawn kehittyy jatkossa! Minä tykkäsin 6. kaudesta, se tuntui jotenkin menevän paljon nopeammin kuin esim. 5 kausi ja kutonen oli kiinnostava, tai ainakin minä tykkäsin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pienienkeli89
A New Man

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #52 : Marraskuu 16, 2009, 12:44:24 » |
|
Sainpa juuri eilen katsottua tän vikan jakson ja pakko tänne jotain siitä kirjoittaa  Repesin ihan totaalisesti Buffyn ja Gilesin naurukohtaukselle. Spikesta on tullu ehdottomasti yks mun suosikki ja pidin lopusta kun Spike sai sielun, saapa sitten nähdä miten se vaikuttaa hänen ja Buffyn väleihin. Tänään jos saisi aloitettua kattomaan tota vikaa kautta kun ne nyt vihdoin ja viimein kaikki omistuksesta löytyy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Topi
|
 |
« Vastaus #53 : Marraskuu 16, 2009, 05:34:15 » |
|
Sainpa juuri eilen katsottua tän vikan jakson ja pakko tänne jotain siitä kirjoittaa  Repesin ihan totaalisesti Buffyn ja Gilesin naurukohtaukselle. Spikesta on tullu ehdottomasti yks mun suosikki ja pidin lopusta kun Spike sai sielun, saapa sitten nähdä miten se vaikuttaa hänen ja Buffyn väleihin. Tänään jos saisi aloitettua kattomaan tota vikaa kautta kun ne nyt vihdoin ja viimein kaikki omistuksesta löytyy. Olen kyllä kateellinen, kun saat ekan kerran katsoa Buffya ja ns. neitsyys on vielä tallessa.  Joku saisi keksiä unohduskoneen, että pääsisi taas katsomaan Buffya tuorein silmin. Ja ei, alkoholi tai vasara eivät ole tarpeeksi hyviä. Spike tosiaan on mahtava hahmo ja lisää mahtavuutta on luvassa 7. kaudella. Varsinkin Beneath You -jaksossa on ehkä parasta Spikea koskaan!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|